Lewiatan gazetka inspiruje. 3 pomysły na owocowo-warzywne koktajle

Według Instytutu Żywności i Żywienia warzywa oraz owoce powinny stanowić co najmniej połowę codziennej diety. Należy jeść je jak najczęściej i jak najwięcej. Czy tak jest w rzeczywistości? Warzywa i owoce są z reguły drobnym dodatkiem do posiłków. Aby to zmienić, warto postawić na zdrowe koktajle przygotowywane z sezonowych produktów.

Wciąż za mało warzyw i owoców

Do jedzenia warzyw szczególnie trzeba namawiać najmłodszych. O ile owoce z racji większej ilości cukrów są chętnie jedzone przez dzieci, to jarzyny po prostu im nie smakują. Można to zmienić, przygotowując koktajle, które zaciekawią pociechy ze względu na różnorodne kolory. Do tego smak po zmieszaniu warzyw i owoców będzie bardziej zachęcający. Aby go podbić, warto dodać odrobinę miodu lub zdrowego zamiennika cukru (np. ksylitolu, stewii).

Jednak również dorośli mają problem z tym, by jeść zalecaną porcję witamin i minerałów w naturalnej postaci. Sałatka do obiadu i jabłko zjedzone w biegu to wciąż za mało. Jedzenie warzyw i owoców powinno być nawykiem, który nie męczy, ale wiąże się z przyjemnością. Można go wprowadzić w życie poprzez codzienne przygotowywanie owocowo-warzywnych koktajli. Wystarczy dobry przepis, odpowiednie składniki i nawet najprostszy blender. Wymówką nie powinien być czas, bo przygotowanie takiej zdrowej mieszanki trwa ok. 10 minut.

Koktajle domowej roboty

Rabarbar, arbuz, banan i jarmuż – na pierwszy rzut oka to egzotyczne połączenie, ale wychodzi zdrowo i pysznie. Do przygotowania koktajlu potrzebne są dwie łodygi rabarbaru, plasterek arbuza, jeden dojrzały banan, kilka listków jarmużu oraz jogurt naturalny. Warzywa i owoce wystarczy pokroić oraz zblendować wszystkie składniki.

O tym, że wystarczy odrobina fantazji, by przygotować smaczny i ciekawy koktajl, świadczy fakt, że można go zrobić nawet z… kapusty! Wystarczy kilka jej listków, marchewka, jedno lub dwa jabłka oraz odrobina oleju. Warto też dorzucić kilka plasterków banana.

Seler naciowy jest często niedocenianym warzywem, a tymczasem w przypadku koktajli bardzo dobrze sprawdza się jego odświeżający smak. Do kilku łodyg trzeba dodać jedno awokado, cztery sztuki kiwi, jedno jabłko, kawałek imbiru oraz pół limonki. Tak przygotowany koktajl nie tylko oczyszcza organizm, ale również go wzmacnia.

Lewiatan gazetka – produkty świeże, tanie i pod ręką

Warzywa i owoce na koktajl powinny być przede wszystkim świeże oraz zakupione w sprawdzonym miejscu. Z tym że nie sztuką jest wydać krocie na zakupy składników. Dlatego warto sprawdzać aktualne promocje i na tej podstawie wybrać przepis. Jednym ze źródeł koktajlowych inspiracji jest Lewiatan gazetka. Można w niej znaleźć warzywa i owoce,  które są dostępne w promocyjnych cenach, przy czym nadal zachowują wysokość jakość.

 

Artykuł sponsorowany.

 

 

One comment

Dodaj komentarz